Gå til hovedindhold

Hvem er vi

Vi er 10 afdelinger: 3 integrerede institutioner, 2 børnehaver, 4 vuggestuer og 1
dagplejeafdeling.

  • Læs op

Indhold

    Vi arbejder i et forpligtende fællesskab, hvor børn, personale og forældres kompetencer kommer i spil.  

    Vi skaber rammer, hvor børnene trives og udvikles!

    Udvikling, trivsel og tryghed. Disse tre begreber er hinandens forudsætninger. Tryghed er fundament for al udvikling. Nærværende og fagligt kompetente voksne, der formår at rumme mangfoldigheden og det enkelte barn er med til at styrke fællesskabet. Den inkluderende praksis er grobund for udvikling, trivsel og tryghed

    Vi skaber sociale og udviklende lege- og læringsmiljøer

    Vi prioriterer tid og plads til legen. Vi tror på, at legen er grundlag for læring, udvikling og dannelse. Legen foregår såvel i samspillet med andre som i det enkelte barns individuelle fordybelse.  Læring er en livslang proces, som foregår i alle sammenhænge. Børn lærer forskelligt og derfor etablerer vi forskellige læringsrum – og miljøer. Læringsmiljøerne er fokuserede på både store og små børnefællesskaber.

    Robuste og livsduelige børn

    Vi ruster børnene til at klare sig i den kontekst, de er en del af her og nu og med de udfordringer, der medfølger. Vi har stor opmærksomhed på, at børn er forskellige, hvad angår både forudsætninger og ressourcer. Vi støtter barnets selvværd og følelsen af at kunne mestre ved at anerkende forskelligheder, udfordre til nærmeste udviklingszone og støtte op efter behov.

    Attraktiv arbejdsplads

    Lederteamet viser retning, inddrager og udfordrer både hinanden og medarbejderne for at udvikle og kvalificere fagligheden og læringsmiljøerne. Vi har fokus på stærkere læringsfællesskaber, hvor de faglige fyrtårne spiller en central rolle. Medarbejdernes forudsætninger og ressourcer bringes i spil og værdsættes. Faglig udvikling, engagement og trivsel skabes gennem systematik, refleksion, videndeling og uddannelse.

    Sidst opdateret: 11. november 2023